Čeština / English
Login

Aplikace / Hra Sokoban

Autor: Jiří Šubr ()

Abstrakt: Klasická logická hra Sokoban jejíž hrací plocha je zobrazována na monitoru, který je připojen k rozhraní VGA.

Update: 20090615

1. Popis aplikace

sokoban.png

Cílem logické hry Sokoban je přesunout postupně všechny bedny umístěné na hrací ploše na definovanou cílovou plochu. Vykreslování o které se stará FPGA je založeno na aplikaci zobrazující textury a dále na aplikaci umožňující zobrazit text (použito pro menu). Textury, font a stejně tak i mapy jednotlivých levelů jsou uloženy v paměti FLASH, ze které se poté načítají. Hra umožňuje pomocí textového menu zvolit level, a zobrazit statistiky. Ty se ukládají do paměti FLASH a jsou tak přístupné i po odpojení napájecího napětí.

Průběh hry je zobrazován na monitoru připojeném k portu VGA. Na LCD displeji FITkitu je možno najít další informace. Hra se ovládá pomocí klávesnice umístěné na FITkitu.

Zdrojové kódy aplikace je možné nalézt zde.

2. Použití

Po prvním naprogramování FITkitu aplikací Sokoban je zapotřebí do paměti FLASH nahrát binární data (font, textury, mapu levelů). K ovládání lze použít klávesnici FITkitu. Pohyb do svislých a vodorovných směrů umožňují klávesy 2 (nahoru), 4 (doleva), 6 (doprava) a 8 (dolů).

Po zadání příkazu RESTART do terminálu se provede restart hry.

3. Levely - soubor games.skb

TBD

4. Zprovoznění aplikace

  1. přeložte aplikaci

    fcmake && make
  2. aktivujte propojku J6 pro povolení periferií PC

  3. naprogramujte MCU a FPGA

    make load
  4. spusťte terminálový program QDevKit a pokud jste tak doposud neučinili, nahrajte do FLASH paměti binární data, která jsou umístěna v adresáři data. Postupně nahrajte font (soubor: font.fnt), textury (soubor: texture.bin) a jednotlivé levely Sokobanu (soubor: games.skb).

    flash w font
    update font
    
    flash w tex
    update tex
    
    flash w games
    
    restart
  5. nyní je možné aplikaci ovládat pomocí klávesnice na FITkitu

Zobrazeno: 1617x Naposledy: 23.9.2017 12:33:46